چطور بهترین و تاثیر گذار ترین شبکه اجتماعی را شناسایی کنیم؟
بهترین شبکه اجتماعی با توجه به کسب و کار ما چیست ؟
best Social network Sites
شاید شما هم زمان زیادی را سوشیال نتورک ها سپری می کنید ، چه به دلایل شخصی و چه کاری.در واقع شبکه های اجتماعی به بخش مهمی از زندگی همه ما تبدیل شده است و ما زمان قابل توجهی از وقتمان را در این شبکه ها سپری میکنیم و برای مخاطبان در دسترس هستیم.
سوشیال مدیا ها ابزار قدرتمندی برای مارکتینگ در اختیار دارند، اما کارایی آن مستلزم این است که بدانیم برای هر مشغله چه استراتژی ای وجود دارد.
اگر بخواهیم نگاه حرفه ای تری به سوشیال مدیا ها داشته باشیم یکی از شاخصه های مهم آن ها این است که براساس تاثیر گذاری هر پلت فرم از سوشیال مدیاها، آن ها به گوش و چشم و دهان مردم تبدیل شده اند.
چه چیزی باعث تاثیر گذاری می شود؟
پارامتری که باعث تاثیرگذاری می شود، پارامتری است که مخاطب را تحریک کند و به محصول وزن دهد و در مسیر نوسان هدایت کند و در نهایت مردم را به سمت خرید محصول سوق دهد. در یک کسب و کار وجود یک تاثیر گذار به عنوان نیاز اساسی مطرح می شود.چیزی بتواند مردم را به سمت کسب اطلاعات ودر نهایت خرید محصول سوق دهد
در اولین گام باید تاثیر گذاران در یک حوزه کسب و کار را پیدا کنید، که به آن سادگی که شما فکر می کنید نیست. برای تاثیر گذاری روی مخاطبان باید دو فاکتور مهم را درنظر بگیرید.
این فاکتور ها تاثیر متفاوتی بر شبکه های اجتماعی خواهند داشت. در این نوشتار در مورد تاثیر گذاری چهار پلت فرم از شبکه های اجتماعی مطالبی بیان میکنیم.
تاثیرگذاری فیس بوک
شمار طرفداران هر پیج مهم است ، اما این همه داستان فیس بوک نیست، رهبری کردن کاربران و داشتن کاربران سودمند مهم است.
میزان مکالمه و گفتگو در شبکه های اجتماعی مهم است، اما این گونه که به نظر می رسد این پارامتر در فیس بوک مهم تر هم هست. این نکته از آنجا واضح به نظر می رسد که فیس بوک از الگوریتمی برای کاهش سطح اسپم یا کلیک های بی هدف استفاده می کند.
بیشتر مردم با یکدیگر درباره یک پست تعامل دارند و اظهار نظر می کنندکه این تاثیر مهمی در دیده شدن خواهد داشت . پس به دنبال آن باشید که برای نفوذ بر خریداران بایستی به پیام های آن ها پاسخ دهید و به زبان ساده تر آن ها نیاز به دیده شدن و شنیدن حرفهایشان دارند. برای اطمینان از دیده شدن پست ها یک لیست علاقه مندی ایجاد کنید و مردم به لیست خودتان اضافه کنید و اگر مطمئن نیستید که آن ها را به لیست خود اضافه کرده اید، هشتک ها را جستجو کنید و بیابید که چه کسانی در مورد صنعت شما صحبت کرده اند. هنگامی که لیست ساخته شد آن را در یک دوره هفته ای مانیتور کنیدو توجه داشته باشید که اغلب مردم چگونه پست میکنند؟
اغلب پست ها شبیه به هم هستند، به همین دلیل است که دیده شدن آن سخت است.
کدام یک از صفحات یا مردم بیشترین تعامل را با طرفداران خود دارند؟
کدام یک از صفحات یا مردم بیشترین لایک و کامنت را به دست آورده اند و یا به اشتراک گذاشته شده اند؟
با در نظر گرفتن لیست تاثیر گذاران، بیشترین میزان پرخش در اخبار سایت را به دست آورید. اطمینان حاصل کنید که همه پست ها دیده می شوند، عقاید و نظرات متفاوت درباره هر پست را ببینید و مقایسه کنیدو ببینید که مردم و خریداران چه ایده هایی درباره هر پست دارند.این فعالیت نشان میدهد که مشتریان بالغوه شما در لیست فیس بوک شما هستند یا نه !
تاثیر گذاری توییتر
توییتر از الگوریتمی برای نشان دادن توییت ها استفاده نمی کند. یک سیستم خطی برای نمایش توییت ها وجود دارد، به این معنی که هر فالوور شبیه این است که یک توییت دیده شود. ریتوییت (انتشار چند گانه )پتانسیل مشتریان را در علاقه مندی به پیامی که برای دنبال کنندگان آن ها به اشتراک گذاشته شده است را نشان می دهد. هرچه پیام ها تعداد بیشتری توییت شوند مخاطبان بیشتری آن ها را می بینند و چرخه تاثیرات ادامه می یابد. نکته های ظریفی که در چرخه تاثیرگذاران توییتر قابل بحث هستند به صورت زیر قابل نمایش هستند.
از آنجا که بخش اعظمی از مکالمات توییتر به صورت عمومی اتفاق می افتد. یافتن نحوه تاثیر گذاری و تاثیر آن بر مردم و میزان افرادی که آن ها را دیده اند و پاسخ داده اند ساده تر است . پس زمانی که به دنبال یک پروفایل توییتر جستجو می کنید، تنها به توییت ها توجه نکنید بلکه بایستی به توییت های پاسخ نیز برای یافتن ایده ها و تاثیرات توجه کنید.
تاثیرگذاری گوگل پلاس
اگر چه گوگل پلاس شبکه اجتماعی اغلب مردم نیست، اما هنوز تاثیر زیادی بر روی موتور های جستجو دارد و یک گروه هسته از مشتریان بالقوه محسوب می شود. اگر مشتریان شما در این شبکه اجتماعی هستند، شما نیاز دارید که به آن ها سرویس دهید با کمک گرفتن از تاثیر گذار ها.گوگل پلاس می داند که چه چیزی از ابتدا به عنوان یک سیستم تاثیرگذار راه اندازی شده است درحالی که بسیاری از مردم این را نمی دانند.
عواملی که می توانند تاثیر زیادی بر کارامدی گوگل پلاس داشته باشند:
تاثیرات لینکدین
اگر اهل صنعت و تجارت هستید حتما لینکدین را در نظر داشته باشید. کلید واژه ها جایگاه بسیار مهم و تعیین کننده ای در لینکدین دارند و اساس و مبنای همه جستجو ها محسوب می شوند. به خاطر داشته باشید که نویسندگان مقالات در لینکدین افراد با درجه تاثیر گذاری بسیار بالا هستند پس حتما از ایده ها و روش های خلاقانه آن ها استفاده کنید و سعی کنید رابطه قوی و پایداری با آن ها ایجاد کنید .